Photo by: Sebastian Pena Lambarri on Unsplash

Nevidieť na Bali ikonický chrám Ulun Danu Beratan je ako ísť do Paríža a nevidieť Eiffelovú vežu.

PRÁVE ČÍTAŠ BLOG Z BALI: deň šiesty

Včera v noci sme si po večeri otvorili fľaše vínka a s hudbou chillovali pri bazéne.

Plánovali sme ďalšie dni na ostrove. Už dlhšie som chcel spomenúť, že musíme navštíviť aj Ulun Danu Beratan Temple, bez toho by spoznávačka na Bali nebola podľa mňa to pravé orechové, ako sa vraví tu v našich končinách. Moje myšlienky boli vypočuté a na toto miesto sa pôjdeme pozrieť, len sa treba poriadne na to vyspať.

Opäť riešime cez whatsapp šoférov. Tu je dohadzovanie si turistov veľký biznis. Vodič, ktorý nás doviezol nám dohadzuje vodičov, ktorí nás zoberú ďalej vyššie na Bali.

Ráno sa stretávame pred vchodmi svojich izieb. Všade naokolo je veľa zelene a tak počuť ranných cvrčkov a v diaľke vidieť  paru vyparujúcu sa z okolitých mini pralesov, kde tu prebehne cez chodník malá jašterica. Ten zvuk musíš počuť. Zvuk, ktorý sa nesie každé ráno a po zotmení všetkými časťami ostrova.

Pri odchode sa snami príde rozlúčiť personál recepcie, tak ako nás pri príchode vítali úklonom hlavy nebolo tomu ani teraz inak. Tento hotel môžem len odporučiť, a ak sa rozhodneš pre výlet organizovaný hotelom určite sa spýtaj na zamestnanca menom Sudy 🙂

Vyrážame na ďalšie ubytovanie, tentokrát cestujeme do vyšších nadmorských výšok plných zelene, jazier a vodopádov. Je tu toho tak veľa čo by mohol človek vidieť, žiaľ čas nám dovoľuje stihnúť len niečo. Rozhodli sme sa na novom ubytovaní stráviť dve noci.

Cestou nás čakajú zaujímavé miesta ako kaviareň s čokoládou, kde nám bližšie vysvetlia výrobu a spracovanie kakaa na ostrove. Hidden Garden, záhrada, v ktorej ochutnáme kávu a taktiež budeme mať možnosť vidieť ako ju spracovávajú. No a najznámejší chrám na Bali Ulun Danu Beratan.

Len kúsok od ubytovania sa schladíme vo vodopáde a navečeriame s krásnym výhľadom na vodnú paru ťahajúcu sa z ryžových polí.

Otvárame dvere kaviarne a cítime vôňu kávy a čokolády. Výklady plné najrôznejšej čokolády, ktorú môžeš ochutnať a kúpiť. Prichádza za nami slečna a berie nás za dvere, kde sa všetko odohráva. Môžeme vidieť čisté priestory plné moderných strojov a ochutnať 100% kakao. Pre porovnanie nám dala ochutnať kakao, ktoré dostať kúpiť u nás v Európe a to, ktoré spracovávajú v tejto malej továrni na čokoládu. Chuť bola pravdaže odlišná, nič iné sme ani nečakali.

Nechýbala ani ochutnávka sladkých čokoládových kokteilov.

Ďalšia zástavka je Hidden Garden. Sadáme do áut k našim šoférom a smerujeme ďalej. V rádiu naladené lokálne rádio, kde hrajú miestnu dance hudbu, a tak sa nám cestovalo až sme sa na pár minút vcítili do života naokolo. Rušné ulice plné skútrov a ľudia postávajúci vonku pri svojich stánkoch. Niektorí muži pomaly, nikam sa neponáhľajúc, smerujú k svojim ryžovým poliam, kým ženy uložia myštičku s kvetmi pred dvere svojho domu a pár modlitieb venujú soche svojho boha. Obľúbeným bohom je Ganéša, boh s hlavou slona.

Zo strany na stranu sa ulicami potulujú kľudné psy a mačky. Deti majú v rukách hračky vyrobené z toho čo príroda dala, žiadne smartfóny, ale hračky vyrobené svojou šikovnosťou.

Skôr ako ochutnáme kávu a čaje nás mladá Balijčanka sprevádza záhradou a ukazuje nám pomôcky potrebné na spracovanie kávy. Všade naokolo je príroda, ešte aj poschodový bar  je vyrobený z prírodného materiálu (bambusových tyčiek).

Do tohoto mini baru aj smerujeme, nachádza sa tu predajňa kávy a čaju. Na tácke sa strieda asi 10 chutí horúcich čajov. Ten zázvorový mi prebil všetky chute, ktoré som doteraz v ústach mal, dokonca aj tie z čokoládovne. Baby si vychutnali kávu a mohli sme spokojne pokračovať vo svojej ceste.

Nevidieť na Bali ikonický hrám Ulun Danu Beratan je ako ísť do Paríža a nevidieť Eiffelovú vežu.  Chrám Ulun Danu Beratan je slávnou malebnou pamiatkou a významným chrámovým komplexom na západnej strane jazera Beratan v Bedugule v centre mesta Bali.

Celá oblasť Bedugul je obľúbeným horským dovolenkovým útočiskom pre miestnych obyvateľov z mestských oblastí na juhu ostrova a v neposlednom rade hlavne pre turistov, ktorí sem cestujú tisíce kilometrov.

Celé miesto je situované v krásnom parku a už pri spomenutom jazere Beratan. Aj napriek veľkému množstvu turistov má toto miesto svoje čaro. Veď pozri video a pár fotiek 🙂

Vstup na toto nádherné miesto je zdarma, platí sa iba za parkovné. Prechádzame sa obrovským parkom a smerujeme k jazeru. Všade naokolo turisti všetkých národností sveta. Všetkých nás spája jedno. Cestovanie.

Na záver našej cesty, už len pár kilometrov od ubytovania smerujeme ešte vyššie a vyššie do pralesov, kde sa vykúpeme v prírodnom bazéne, Banyumala Waterfall.

Chôdza dolu k vodopádu cez džungľu nebola vôbec namáhavá. Všade naokolo sa ozýval zvuk vtákov a zvierat žijúcich v tráve, po úzkych chodníkoch na nás stekala zo skál voda, ktorá bola čistejšia ako Bonaqua :)) Všetko naokolo bolo také zelené a vzduch ľahký a čistý.

Bolo tu toľko ľudí, že by si ich spočítal na jednej ruke. Totálny kľud a chill. Prezliekli sme sa do plaviek a ovlažili sa v studenej vode.

Slnečné lúče sem už len ťažko mohli dopadnúť, pretože sa blížila 18. hodina, kedy na Bali zapadá slnko a tak sme sa pomaly pobrali a cestou ako sme opúšťali hlboký prales, nás čakal neopísateľný výhľad na všetku tú krásu stvorenú časom a prírodou.  Cestovali sme ešte asi hodinu a cestou z okien auta sme sledovali západ slnka, ktorý bol stále krajší a krajší. Celé Bali sa pomaly ponáralo do tmy. Z pralesov a ryžových polí sa začala ťahať vodná para. Vonku na pocit zostávalo každou minútou chladnejšie, nakoľko sme vysoko v horskom prostredí.

Stúpame vyššie a vyššie, zatvárame okná na aute.

Večeru si vychutnáme síce po tme, ale zato s krásnym výhľadom na paru vznášajúcu sa nad pralesom pred nami. Večera v takejto reštike vyšla na osobu nejakých 6€.

Dorazili sme na ďalšie ubytovanie. Je tu chladno a naokolo nieje nič vidieť. Toto ubytovanie nás stálo do 5€ na osobu/noc. Izby sú jednoduché a čisté. Pár dier v strope a na toalete, cez ktoré nám do vnútra zavítali malé jašterice.

Stojíme na terase a naokolo v diaľke sa rozprestierajú malinké svetlá. Fúha, sme dosť vysoko. Veľmi milý domáci, ktorý tieto izby prenajíma, nám ponúkol čaj a bol ochotný nám ísť dolu do mesta na skútri kúpiť cigarety. Popravde, my sme sa len pýtali, kde by sa dali kúpiť a on sám sa ponúkol, že nám ich pôjde kúpiť. Vedel, že po tme by sme dlho hľadali a pri našom šťastí sa vrátili až ráno po svetle unavení a vysilení.

Opäť sprcha po celom dni, no tentokrát sme mali aj spoločnosť. To už ale v ďalšom blogu.