Photo by: Cales Rabada on Unsplash

Skôr ako odídeme z ostrova Nusa Penida, navštívime ďalšiu krásnu pláž Crystal Bay

PRÁVE ČÍTAŠ BLOG Z BALI: Deň štvrtý

Ako sme sa včera večer po náročnej výprave vrátili na ubytko, čakal nás domáci. Mladý chalan, asi v mojom veku 26 rokov. Hneď ho zaujímalo aké miesta sme boli navštíviť a čo sa nám najviac páčilo. Postupne sme si dali  každý sprchu a stretli sa na terase, na ktorej sme museli spoločne doriešiť nasledujúce dni.

Vraciame sa naspäť na ostrov Bali, musíme rýchlo doriešiť ubytovanie. Ubytovanie bol vždy najväčší problém a riešili sme ho až vtedy, keď naši vodiči na whatsappe potrebovali vedieť kam nás majú nasledujúci deň odviesť.

Prebúdzame sa opäť do teplého rána. Máme pred sebou štvrtý deň bez dažďa. Aj keď sa slnko občas skrýva za oblaky je fakt ostré. UV faktor extrém.

Nakoľko dnes opúšťame ostrov, tak sme si pobalili a odložili batohy, ešte na nejaký čas, na ubytovaní. Zabezpečili nám vodiča, ktorý nás zoberie na jednu z tých najkrajších pláží ostrova, ktorá tu krásu nesie už v názve- Crystal bay.

Jazdiť na skútroch je ozaj zážitok a v niektorých momentoch pekný adrenalín. Dnes sme sa chceli cestám vyvarovať a tak sme ich zverili skúsenému domácemu vodičovi.

Odchádzame z ubytovania, do ktorého sa ešte vrátime, no už len po batohy a rozlúčiť sa.

Na tejto pláži sa nachádza malý ostrov v strede mora, ktorý robí pláž ešte jedinečnejšou vo svojom okolí. Pre návštevníkov, ktorí milujú šnorchlovanie sú pripravené jachty, ktoré ťa doplavia na to správne miesto, ktoré ti ponúkne podmorský svet. V okolí sa nachádza malé množstvo hotelov, nakoľko ide o vychýrenú oblasť na ostrove. Len o niečo kúsok ďalej, cez skalnú stenu, sa nachádza Pandan Beach a Puyung Beach.

Určite stojí zato pozrieť chrám Pura Ulundanu Penida, aj keď len z vonka, kedže vstup dnu je z náboženských dôvodov zakázaný.

Sú tu malé stánky s občerstvením. Jeden som sa rozhodol navštíviť. Pri pokladni sedelo malé dievčatko vo veku asi 8-9 rokov, ktoré sa veľmi potešilo, že som si vybral zo všetkých stánkov práve ich. Ešte dlho po tom sa spolu s (tipujem) mamou usmievali a tým dávali najavo úprimnú vďaku. Ľudia na Bali sú veľmi skromní a vďační.

Turista na Bali je zdroj príjmu. Na každom rohu pri dome nájdeš malý obchodík, ktorý si domáci postavili a predávajú tam rozličný tovar a dúfajúc, že sa tam niekto pristaví a niečo od nich nakúpi. Ak sa tak stane, sú veľmi vďační.

Naš trajekt by mal vyplávať o 16:30 hodine, stíhame ešte neskorší obed na pláži a pomaly sa môžeme pobrať na ubytovanie, kde sa rozlúčime a s batohmi na pleciach vyrazíme ďalej spoznávať krajinu.

Odchod trajektu sa mierne skomplikoval a oneskoril. S nastupovaním a čakaním na zatúlaných pasažierov sa náš odchod posunul asi na 18. hodinu.

Šum mora prehluší zvuk motorov. Vyrážame! Plavíme sa trajektom a sledujeme západ slnka na mori s krásnym výhľadom. Slnko sfarbilo oblohu do červena a pomaly sa stráca za šírim morom až sa okolie ponorí do úplnej tmy.

Prichádzame naspäť na Bali. Opäť vystupujeme na pláži do vody. Po tme je to horšie, nevieš akú hĺbku pod sebou očakávať, keď z trajektu vystúpiš. S baterkami nám svietia na cestu, šliapeme po veľkých skalnatých balvanoch a snažíme sa dostať vyššie na chodník, kde počkáme na svoje batohy. Mal by nás čakať vodič, ktorý nás zoberie na ubytovanie do oblasti Gianyar, kde sme si vybrali, na pomery Bali, luxusnejšie ubytovanie.

No necháme sa prekvapiť.

Náš vodič nás nečaká. A tak sa opäť spájame cez whatsapp a zisťujeme aká je situácia.

Tak ako som to zažil napríklad v Maroku, tak i na Bali si taxikári dohadzujú obchody, čiže som vôbec nepomyslel na to, že by sme sa dnes večer na hotel nedostali. Pár minút a už sme mali dve autá na ceste. Medzitým sme zbehli do obchodu kúpiť tabak a niečo sladké pod zub.

Pre nás chalanov prišla krásna sympatická taxikárka, tipujem, že pôvodom z Indie.