Troj dňovy útek zo Slovenského jesenného počasia, sme na Malorke zakončili v Palma de Mallorca

PRÁVE ČÍTAŠ BLOG Z MALORKY: DEŇ TRETÍ

Malorka je najväčší ostrov Španielska a ročne ho navštívi viac ako 13 miliónov turistov, ktorých sem láka krásne počasie, príroda či historické pamiatky, ktorých najviac nájdeme v hlavnom meste, Palma de Mallorca, kam smeruje aj naša cesta z Magalufu.

Let máme o 21. večer, a tak máme kopec času si užiť ďalší deň. Batožinu odkladáme na stanici Metra v úschovni batožín a smerujeme do ulíc slnečného mesta. Stihneme sa vykúpať na Anima Beach, navečerať sa na námestí Passeig des Born a prejsť sa pri katedrále La Seu (Katedrála Panny Marie) a Palácu Almudaina.

Na pláži Anima Beach sme strávili hodiny relaxovaním a kúpaním sa v mori. Užívali sme posledné lúče slnka, kedže sme vedeli čo nás čaká doma na Slovensku.

Na ostrove sme strávili 3 celé dni. Prileteli v piatok o 8. ráno a odlietame v nedeľu o 21. hodine večer. V septembri je tu ešte krásne letné počasie a ceny leteniek sú na minime čo treba určite využiť.

La Seu (Katedrála Panny Marie)

Katedrála je postavená v gotickom slohu a venovaná Panne Márii. Stavba katedrály začala na začiatku 13. storočia (1221) a trvala až do doby 15. a 16. storočia. Vstupné je 6€. Konajú sa tu aj bohoslužby, vtedy je vstup zdarma, no nieje možné sa po katedrále prechádzať, fotiť a akýmkoľvek spôsobom omšu rušiť. Seu má tri vstupné brány a je postavená z pieskovca zlatohnedej farby.

Palác Almudaina

V tesnom susedstve katedrály stojí palác Almudaina, jedna z mála zachovaných maurských stavieb na Malorke.

Castillo de Bellver

Na 112 metrov vysokom pahorku za mestom Palma de Mallorca stojí gotický hrad zo začiatku 14. storočia, Castillo de Bellver.

3 dni strávené na Malorke hodnotím na výbornú. Poňali sme to dovolenkovým štýlom. Prišli sme za teplom a trochu si oddýchnuť. No už teraz viem, že ostrov Malorka je miesto, ktoré by som chcel celé precestovať a viac spoznať. Takže moje kroky sa tam čoskoro vrátia, no už vo forme spoznávania.

No a čo sa stalo s mojou peňaženkou ? Počkala ma na letisku. Nechýbal z nej ani len kúsok. Preukázal som sa svojím pasom ako majiteľ peňaženky a mne padol kameň zo srdca, teda len do chvíle, kedy mi moji priatelia vystavili faktúru za celý pobyt.

Tento moment si užívali 😃.