KRAJINA ORIENTU

MAROKO

MADE BY STORY

MOMENT PREKVAPENIA

Môj prvý výlet do Afriky smeroval do blízko európských miest, a to do Maroka. Hovorí sa, že prvý dojem spravý veľa. Vystúpil som z taxíka v starom meste Marakéšu. Bola to moja prvá zástavka v Maroku.

Vonku postávali ľudia a skenovali ma svojim pohladom. Čo som zač a odkiaľ som prišiel. Svoj iPhone, ktorým točím videá som radšej odložil hneď po prvom prostredníku🖕🏾, ktorý smeroval do mojich vlogov. Všade sa tiahol smrad mäsa a špiny a pohľad ľudí si cítil aj na svojom chrbte. Toto bol môj prvý zážitok a teda aj prvý dojem, ktorý som z Maroka mal. Prečítaj si môj blog a dočítaš sa, ako sa môj dojem o Maroku zmenil počas cesty.

ja v maroku

Balím kufor

CESTUJEM DO MAROKA

PAS / víza

Na vstup do Maroka sa nevyžaduje vízum. S Marokom bola uzatvorená dohoda, kde pre občanov SR platí jednostranný bezvízový styk na dobu do 90 dní. Vyžaduje sa cestovný pas, ktorého platnosť je minimálne 6 mesiacov odo dňa vstupu do krajiny.

covid19

Maroko naďalej patrí medzi krajiny na ktoré si budeme musieť počkať :/

kontakt na zastupiteľstvo

Veľvyslanectvo Slovenskej republiky v Madride

C/Pinar 20, Madrid

+34 915903861

+34 609002803 (núdzova linka)

emb.madrid@mzv.sk

„Počas ciest si bez slov, no neskôr sa staneš rozprávačom.“
Ibn Battuta

#MadeByStory

-blog-

DEŇ PRVÝ

V prvom momente som myslel, že sa ďalšieho rána nedožijem. Dorazili sme do starého mesta Marakéšu

Za nami krásny let ponad európske metropoly. Pilot sa nám celú cestu prihováral a nad španielskou Malagou zahlásil: And now, direction Africa ( A teraz, smer Afrika) a celé lietadlo v zápätí zmenilo smer. Bol to perfektný pocit, kedže som vedel, že o pár hodín ma čaká viac ako týždeň dobrodružstva.

DEŇ DRUHÝ

Trip na okuzlujúce Ouzoud Falls, kde nám spoločnosť robili makaki berberské

Pred nami nový deň. Vodič nás už netrpezlivo čaká vo vestibule a my do seba hádžeme posledné kúsky raňajok a pravdaže čaj. Ten je zvykom piť neustále, teda pokiaľ nieje obdobie ramadánu. V tomto období môže moslim jesť či piť vodu až po západe slnka, následne po východe slnka treba znova dodržiavať pôst nazývaný Saúm.

DEŇ TRETÍ

Berber Ilias nás berie na 700km trip Marokom- Časť. 1/3 - Ouarzazate a noc u Iliasa

Ilias vyzerá byť pohode chlapík. Robí sprievodcu turistom a dostali sme sa k nemu cez internet. Vždy pred cestovaním do nami neznámej krajiny sa snažíme skontaktovať s niekym miestnym. Teraz sme natrafili na berbera, ktorý má s nami plán navštíviť miesto, kde sa natáčal film Gladiátor či seriál Game of Thrones.

DEŇ ŠTVRTÝ

Berber Ilias nás berie na 700km trip Marokom- Časť. 2/3 - Sahara Deserd

Ilias sa po prvom dni stal viac našim priateľom ako sprievodcom. Predchádzajúcu noc sme pozorovali hviezdy na oblohe dlho do noci a debatovali o tom, aký iný je život kúsok od Európy. Ilias nám prezradil, že má vyštudovanú vysokú školu, tak ako aj jeho rodičia. No nikto nepracuje, keďže možnosť zamestnania a uplatnenia svojich vedomostí…

DEŇ PIATY

Berber Ilias nás berie na 700km trip Marokom- Časť. 3/3 - Sakra, tak s týmto sme nepočítali

Zobúdzame sa pod holým nebom na otvorenej púšti. V pozadí počuť zvuky tiav, ako sa prebúdzajú po chladnej noci. Fúka vietor a my sa trasieme od zimy, no i tak ideme pozrieť východ slnka. Celý čas cestou na ťavách dúfame, že bude každou chvíľou teplejšie a teplejšie…

DEŇ ŠIESTY

Po nekonečnej ceste, konečne mäkká posteľ. Sme v Taghazoust, kúsok od turistického mesta Agadir a naskok od Paradise Valley

Podarilo sa nám dostať do vytúženého Agadiru. 800km sme prešli za jeden deň a do Agadiru sme pricestovali nad ránom. Zvládli sme to ! Za jeden deň. Pomohla nám Slovenka, ktorá má…

DEŇ SIEDMY, ÔSMY

Dorazili sme na pláže Atlantiku. Obľúbený a čoraz viac turistami vyhľadávaný Agadir

Okrem Marakéšu sú veľmi obľúbenými destináciami v Maroku aj mestá pri Atlantiku. My sa momentálne nachádzame v Agadire, kde strávime dve noci. Turistická sezóna je čoskoro za dverami, no už teraz na každom rohu stretávame turistov, ktorí majú namierené na pláž k Atlantickému oceánu.

DEŇ DEVIATY

Marakéš nás opäť raz víta. No tentokrát v srdci orientu, vône byliniek a korenín

Vraciame sa naspät do Marakéšu, odkiaľ na ďalší deň poletíme do francúzského mesta Nice, späť do Európy. Opäť máme ubytovanie v starom meste, no už to vôbec nevnímame ako pri príchode. Prvý dojem bol taký aký bol. Bolo to niečo nové a nepoznané.

ALL INCLUSIVE 700€

• Sprievodca na 3 dni
  • Noc na púšti

ČO STOJÍ MAROKO?

Maroko! Krajina za Gibraltárskym zálivom sa čoraz viac stáva obľúbenou krajinou medzi turistami. Perla juhu, aj tak prezývaju mesto Marakeš, kam som jedného krásneho letného dňa priletel na letisko Menara. Tu sa začína moja cesta naprieč južným Marokom.

#DobreVedieť

-TIPY A RADY PRED CESTOU-

TIPY A RADY

Základné informácie pred vycestovaním do Maroka

ZAUJIMAVOSTI

Kultúra a zvyky na severe Afriky v moslimskom štáte Maroko

Čo ako prvé mi prebehne hlavou keď sa povie Maroko?… Ľudia, ktorí milujú čaj a vychutnávajú si ho celými svojimi dúškami. Tým pravým marockým čajom je zelený čaj s lístkami mäty, ktorý prezývajú domáci aj ako berberská whiskey. Prekrásna krajina situovaná na prírodné bohatstvo, nie nemyslím…

ČO VIDIEŤ V MAROKU?

Krajina berberov, milujúcich čaj prezývaný aj ako Berberská whiskey. To je Maroko!

Maroko je prímorský štát v Severnej Afrike obmývaný na západe Atlantickým oceánom a na severe Stredozemným morom. Hlavné mesto krajiny je Rabat. Ide o bezpečnú krajinu a turistami čoraz viac obľúbenú destináciu. Dostaneš sa sem letecky za prijateľné ceny leteniek.